Láthatatlan próféciák / Invisible prophecies

Nem is tudom, mi vitt rá, hogy jelentkezzem februárban. Mármint ezt nem azért mondom, mert olyan rossz volt. Sőt, nagyon élveztem: új emberekkel találkozhattam – akiknek körülbelül annyira a kuszák a mindennapjaik, mint az enyém – és csak épültem az egészből. Szóval, februárban jelentkeztem, és talán egy hétre rá jött az e-mail: mehetek az életemet, a dolgaimat, munkáimat helyrerakni. Nem később, nem “majd nyári szünetben”. Most!

Nem tagadom, kapaszkodót kaptam azzal, hogy március elejétől egészen mostanáig tanulhattam a Láthatatlan Egyetem időgazdálkodás tréningjein. A találkozások alkalmával olyan tippeket tömkelegét osztották meg velünk a képzés vezetői, amikkel egy kicsit egyszerűbbé – és ezáltal talán színesebbé is – sikerült tenni mindennapjaimat. Épp időben. Aki olvasta korábbi bejegyzéseimet, tudhatja, hogy egy igen veszélyes, mély szakadék szélén táncoltam napokig-hetekig, de büszkén mondhatom, hogy a kötelet sikerült elég erősen megmarkolnom, talán a véletlenek és a történések összjátékának köszönhetően. És sok mindenre rájöttem, leginkább magammal kapcsolatosan.

Mindenki azt kérdezi folyton, mi volt, mi tanultunk: erre azt tudom mondani csak, hogy olyan dolgokban találtam meg összefüggéseket, amiket eddig ugyan használtam, alkalmaztam (részben) a gördülékenyebb munka, tanulás érdekében, de kiderült, hogy ezek mind-mind egy nagy rendszer részei, és hogy ezeket lehet még profibban csinálni. Ilyenek a szokásaink, a dolgaink – amiket sokszor halogatunk -, a céljaink, terveink, de még napestig sorolhatnám… Ezen kívül sokat ismerkedtünk, beszélgettünk… Azt tudom mondani: ki kell próbálni. Átadni, tanítani még nem taníthatom, de ősztől ezen is rajta leszem… Addig pedig gyakorlom a tanultakat, és élvezem az életet egy kicsit jobban, mint eddig, és persze annyira, amennyire a teendőim engedik…


I don’t remember why I applied for this course in this February. I don’t say that because it was bad. And what’s more, I really enjoyed it: I could meet new people – who has the same, disordered life as mine – and I could build myself during the training. So, I applied for it in late February, and after a week or two, I received a mail: I could go there to rebuild my life, to reorganize my things, my works. Not later, not “during the summer holiday” as I said all time. Now!

I don’t want to deny it, I got a life-belt from this training organised by the group Invisible University where I attended since early March. Every occassions of the meetings I got such tips, hints from the leaders of the course that could make my everydays easier and more colourful. Just in time. Who were following my previous posts, they know that I was dancing on the edge of a very dangerous and deep gap for days or weeks, but I am very proud, because I could catch the rope, and maybe thanks to my luck and the sudden happenings.  And I realized a lot of things, mostly connected with myself.

Everybody wants to know what happened, what we learnt: to these questions, I can say that only, I found a lot of connections between those things that I (partly) applied, used earlier in order to my smooth and successful work, but it revealed, all these methods are the pieces of a big system that you we could use more professional. I could mention a lot of things such as our habits, our works – those things that we postpone all the times -, our goals, plans, but I could list these things for a long time… Beside the learning, we’re chatting a lot with each other, and having better and better dinner that we made for the group: so, we enjoyed the time that we spend each other. The only thing that I could say: you have to try it. Unfortunately, I cannot teach it (yet), but I am on it from this autumn… Till that I practising that I learnt, and I enjoy my life and my opportunities, better than earlier, naturally as much as my tasks give time…

A Láthatatlanok, akikkel együtt tanulhattam... (fotó: Petróczi Andrea, képzésvezető)

A Láthatatlanok, akikkel együtt tanulhattam… (fotó: Petróczi Andrea, képzésvezető)

Vélemény, hozzászólás?

