A nagy kiégés II. / The big burnout II.

A főnix-madár újra száll

Kiégtem tehát. Leginkább lelkileg. Lehet, hogy a kiégés nem is jó fogalom erre. Elfáradtam talán egy kicsit. Helyesbítek: nagyon!

Nem tudom, honnan jött a sugallat, de úgy éreztem, hogy most van az a pont, amikor el kell kezdenem végre magammal is foglalkozni. Ahogy korábban is említettem, március eleje óta szerencsém van részt venni egy időgazdálkodási tréningen, ahol az elmúlt három alkalommal sokat tanultam, és – hogy ne legyen kényelmes a dolog – sok mindennel szembesültem is. Olyan dolgokkal, amik leginkább magamra nézve lehetnek károsak, ha nem figyelek kellőképpen. Magamra: ez a kulcsszó. Merthogy többféle feladatból is az derült ki számomra, hogy ezen a terén vannak óriási, ledolgozandó hiányosságaim.

És ez volt az a pillanat múlt héten, amikor eldöntöttem: feltámadom. Én is. Azért mondom ezt, mert maga az húsvét ünnepének szellemisége rendkívül sokat tett ahhoz, hogy helyrerázódjam: régi szokás volt nálunk – öt-hat-tíz éve valamiért kikopott a szokásaink közül -, hogy nagyszombaton részt veszünk azon a feltámadási körmeneten, amire még nagymamámmal és apukámmal jártunk az egyik, budapesti templomba. Idén eldöntöttem: nemcsak a körmenetre megyek ki, mint régen, hanem végighallgatom a teljes húsvéti szertartást. Az eredmény nem maradt el: úgy éreztem magam a több mint két és fél órás vigíliát követően, mint a főnix, mely éppen porából éledt újjá: minden tiszta volt hirtelen, és világos, és boldog voltam, és azóta is az vagyok! Ünnep révén pedig úgy döntöttem, hogy a lelki táplálék mellé egy kis fizikai felfrissülés is szükséges, ezért a szünetet most tényleg pihenéssel töltöttem. Mert most mindenképp erre volt szükségem: ez kellett, hiszen amellett nagy terveim vannak még, annak is végtelenül örülhetek, hogy újra hazatértem…


The Phoenix flies again

I burnt out. Psychically mostly. But I thing the expression ‘burnout’ is not best to describe these feelings. Maybe I got tired a little bit. Ooh, I have to correct myself: totally!

I don’t know that where it came from, but I felt that here is that point when I have to start to keep an eye on myself. As I said earlier, I’ve been taking part on a time management training, where I learned a lot (on the previous three occasions), but – all things have a dark side, – I also faced with a lot of things. I faced with that kind of things, which could harmful for me if I don’t look after for myself. For myself: this is the keyword now. Because I realized that I have a lot of things that I have to develop on me.

And that was the moment when I decided: I rise again. I have to say that because the mentality of Easter helped a lot in my spiritual recovery: when I was younger, about five-six or ten years earlier, there was a habit in my family about Easter. Every Holy Saturdays we – with my loved grandmother and my father – took part on Resurrection prosession being held by one of the churches in Budapest, Zugló. This year, I made a decision: I am restarting this habit, but I staying there for the whole Easter ceremony, not only for the prosession. My decision didn’t remain without success: I felt myself as a Phoenix after the two-and-half-hour long mass, and everything was really clear and bright for me, and I still feel the same. And as it was Easter, I decided that I need a little physical refreshment beside the mental nutriment, so I spent that holiday as a long relaxing weekend. If I tell truth, it really needed for me, because beside I have a lot of big plans, I am back now to my second home…

Most a húsvét húzott ki a gödörből - illusztráció (forrás: Programturizmus.hu)

Most a húsvét húzott ki a gödörből – illusztráció (forrás: Programturizmus.hu)

Vélemény, hozzászólás?

