Eurovíziós Dalfesztivál 2014: 1. nap: God morgen, København!

Reggel nyolc óra. Normál időzóna szerint. Az egy órát, ami pluszként volt az elmúlt pár hónapban az időrendemben, azt most elaludtam, mert nagyon kimerültem csütörtökig. Repülőn. Merthogy pénteken kora reggel érkeztem a dán fővárosba, egy hétvégényit Eurovíziózni. Csak most teendőkkel felvértezve… Csak a fene gondolta, hogy valami ezeket is keresztül húzza…

A tervem eléggé egyértelmű volt: megérkezem, becsekkolok a szállodába (mondjuk, ezt tudtam, hogy rizikós lesz), majd irány a Sajtóközpont. Igen, a terv az első pillanatban összeesett: csütörtökön is annyi mindennel sikerült elfoglalnom magam, hogy elfelejtettem a “haditervet” (=hogyan jutok el A-ból B-be) összeállítani, így kb. negyedórát dekkoltam a reptéren. Mindegy. Eljutottam a szállodába (délelőtt 10-kor), ahol előre kértem, hogy – amennyiben lehetséges – készítsék elő a szobámat, mert interjúm lesz, de természetesen nem tudtam letenni magam a végleges helyemre. Így eltették a nagyobb cuccaim a raktárba, így mehettem az Eurovision Island-ra, azaz az Eurovíziós Szigetre. Utólag ki derült ez volt a nap második döccenője: az utazás. Egészen addig minden rendben is volt, amíg áthajókáztam az idei Eurovízió helyszínére: a B&W Hallerna egy hajógyártási központja volt Dániának, amely most egy kulturális központtá vált az esemény idejére. Ezzel nem is lett volna baj, ha nem kellett volna egy 15-20 perces körsétát tenni a Press Centerig. Ha az idei Eurovízióval rendezésével kapcsolatosan valamilyen problémát kellene írni, akkor az valószínűleg a utazás, utaztatás szervezetlensége lenne. Nem baj, megérkeztem, majd a következő negyed-fél óra a sajtóközpont működésével kapcsolatos tudnivalók ismertetésével volt kapcsolatos. Erre azért volt szükség, mert tavaly még effektíve nem dolgoztam, idén viszont már ezt is bevállaltam az interjúk készítését is… Már ha sikerült volna első nekifutásra: egy (vagy kettő) interjút terveztem be péntekre: a San Marino-i Valentina Monettával és saját versenyzőkkel, Kállay-Saunders Andrással. Valentina menedzsmentjével le is fixáltuk az időpontot, de egyszerűen nem jött el, majd este kaptam egy e-mailt a menedzserétől, hogy tegyük át szombatra (nem tudom, meg lesz-e a beszélgetés), Andrissal pedig nem sikerült összefutnom, és időpont sem sikerült egyeztetnem. Délután megnéztem a döntő első próbáját, pontosan a fennmaradó részét, merthogy a fél műsort lekéstem a nagy körbuszozás miatt. Nem mondom, egy kicsit (psszt. inkább nagyon) magamba zuhantam ezek miatt, de aztán jött a magyar delegáció vezetője, Szilvi, és megmentette a napom, sőt talán a hétvégém: “Lenne-e kedved bemenni a próbára?” – tette fel a kérdést, és a kezembe nyomott egy jegyet. Kell mondanom már bármit is a érzelmi állapotommal kapcsolatosan? NEM. Pontosabban mégis kell: nagyon-nagyon sok köszönetet Szilvinek!

Eurovision Song Contest 2014 - #JoinUs

Eurovision Song Contest 2014 – #JoinUs

Vélemény, hozzászólás?

