Az idő sodrásában – Erasmuson Finnországban VII.

“Megírom…” “Akkor is megírom ma…” Aztán mégse… “Majd holnap…” “A fene egye meg, ma se volt rá idő…” “Az este tökéletes erre, leülök, és leklimpírozom majd akkor…” “Mikor?” Ezek és ehhez hasonló gondolatok járnak a fejemben folyamatosan, de egyszerűen tényleg nem tudok mostanában leülni, hogy egy-egy gyöngyszemet leírjak arról, hogy mik történnek velem itt, a sarkkör alatt, Oulu-ban, mert annyira le vagyok foglalva mindennap. Azt hiszem, a zanzásítással nem is próbálkozom, mert a végén kisregény lesz az eredmény, így viszont tényleg a legfontosabbak kerülnek ki a tarsolyomból…

Tényleg annyira jó itt az OUAS-on (Oulu University of Applied Sciences) a technikai felszereltség, hogy órákig, napokig, sőt talán hetekig is ellennék a sok tennivalóm és ötletem megvalósításával. Egyik órán (Sensored Sound Creativity) például brit tanárunk csomó-csomó szenzort hozott be a kurzusra, hogy azokkal dolgozzunk, és tényleg őrülten jó dolgokat lehet velük kieszelni. Az egyik megvalósítható projektem például a Magical Music Table, azaz Varázslatos Zenélő Asztal nevet kapta, ami nagyon tetszett az oktatónknak, olyannyira, hogy a továbbfejlesztésében például a jövő konyháját is meglátta… Ekkor volt az a pont, amikor visszatértem a földre, s mondtam azt magamban, hogy “rendben, ezzel még azért várjunk”… Ahogy már írtam korábban, kiszemeltem magamnak már egy iMac-es termet (vö. azzal, hogy eddig esküdt ellensége voltam az Apple termékeinek, legfőképpen a felém mutatott bonyolultságuk miatt), és olyannyira betelepedtem oda, hogy már a billentyűzet is magyarra van állítva. Azon vágom az anyagaimat, ott kezdtem el babrálni az After Effect-szel (speciális effektek előállítására használható program), de még sorolhatnám…

És ugyebár – mint otthon is szokták volt mondani – jó társaságban hamar telik az idő: az itteni eszközök szuperek, de a hétvégi munkatársam is segíti a munka gyors és kreatív elvégzését…

Az idő, az a drága idő...

Az idő, az a drága idő… (ahogyan mostanában nem látom…)
A fotó a munka-tantermemben készült.

Vélemény, hozzászólás?

