Csak ilyenkor kerülhet könyv a kezembe?

Lassan-lassan elkönyvelem magamban azt a tényt, hogy olvasásra – illetve összességében kötelezettségek nélküli szórakozásra – csak akkor jut időm, ha lebetegszem. Vagy én tennék valamit nagyon rosszul? Szerdán került sor a már március óta betervezett sérvműtétre, igaz, arra gondoltam, hogy ez is olyan lesz, mint a hétköznap is megoldandó kérdések: megműtenek, egy napig lábadozom, és túl vagyok rajta. Eszementül nagyot tévedtem most…

Egy-két éve szépen sorjában vásárlom az engem is érdeklő írásokat, és ezek általában egy-két nap múltán az “olvasandó könyvek” kupac tetején végzik. Tavaly is vettem, édesapámtól is kértem-kaptam kettőt karácsonyra, és bevallom: múlt héten kettővel is szemeztem… De minek? Lényeg, ami lényeg: vannak. A héten, a műtétet követően azon kapom magam, hogy borzasztóan unatkozom – no, persze nem azért, ne lenne ezer dolgom, csak mert se ülve, se fekve nem tudok hosszan megmaradni a fájdalomtól: két napig egy cső lóg ki belőlem, utána pedig szorít-húz-szúr, egyszóval nagyon kellemetlen. Ezért úgy döntöttem, nekikezdek: legutóbb Veiszer Alinda Záróra című interjúkötetét lapozgattam, így ez volt hosszú idő után az első. Igaz, előbb-utóbb a fájdalom felerősödött, de a könyv is lassanként elfogyott (annyira tetszett, hogy a folytatást is biztosan megveszem)… És azóta is minden délután olvasok, és rájöttem: nagyon hiányzott.

Hiányzott az, hogy valaki / valami ítéletek nélkül hozzám szól, és átadjon valamit, ami egy picivel jobbak, boldogabbak legyenek a mindennapok. Igen, kissé (nagyon) egyedül, eltiporva, megtörve érzem magam, talán azért is, mert az elmúlt fél-egy év rendkívül kegyetlen volt hozzám: voltak / vannak olyan akadályok, amiket nagyon rosszul vettem, és a kapott sebek igencsak fájnak még most is, vannak dolgok, amik nagyon hiányoznak, annak olyanok, akik borzasztó távol vannak ma is… Sokan mondják, hogy a sebek gyógyulnak, de a baj az, hogy az is időbe kerül… És hogy addig mi lesz? Nem tudom… Addig talán még van elég könyv…

Könyvek minden mennyiségben...

Vélemény, hozzászólás?

