Múzeumok Éjszakája 2013 : három múzeum, két zivatar, egyetlen éjszaka

Egyetlen problémám van: minden évben sikerült kifogni azt a napot – bocsánat éjszakát -, amelyik a lehető legrövidebb. De amennyire rövid, legalább annyira tartalmas: idén is megtöltöttük jó néhány szép és emlékezetes pillanattal. Hát igen, ilyen Barátokkal ez könnyen megy… Ennyire még talán sosem élveztem azt a szombat éjszakát, amiből lassanként tradíciót csinálunk: mindannyiunk szereti, mindannyiunk ekkor ér rá, hogy találkozzunk és elmeséljük egymásnak, mi is történt az elmúlt egy évben. És persze mindeközben még kulturálódunk is… Meg persze nagyon jól érezzük magunkat…

Idei programunkat a Népligetben kezdtük a karszalagok vásárlásával, melyek beszerzése most körülbelül fél óráig tartott… De meglett! Irány a metrómegálló (ahol egyperces tiszteletünket tettük az ott álló ellenőröknek 17:59-kor), indulhat esti móka… Pontosabban az első kiállítóhely után senki sem volt túl jó hangulatban: a Holokauszt Emlékközpont senkinek sem okozott boldog perceket, sőt  talán még meg is könnyeztem egy picit a sötét termekben sétálva, hisz a bemutatottak nagymamám történeteit elevenítette fel… A kissé megszeppent társaságot viszont gyorsan felfrissítette a később érkező vihar előszele. Utunk ezután az MTVA Rádió -és Televízió-történeti Muzeális Kiállítóhelye felé vezetett (persze ez volt az a tárlat, ami semmiképp sem maradhatott volna ki…), ahol még én is tágra nyitott szemekkel nézegettem a hatvanas és nyolcvanas évekből ide száműzött mozgóképes és rádiós eszközöket: kamerákat, lemezlejátszókat, szalagos magnókat, és még nagyon sok olyan készüléket, amit ma már csak múzeumban lehet látni. Mondanom se kell, rögtön elfogott a tévé hiánya, de témán gyorsan túltettem magam, mert indultunk a következő kiszemelt helyszínre: az úti cél a Terror Háza volt, ami szerencsére most nem rázott meg már annyira, mint első alkalommal. Nem mondom, hogy érzelemmentesen mentem végig a tárlaton, mert most is az a kérdés forgott a fejemben, mint ami a Holokauszt Emlékközpontban: “Miért?”. Úgy érzem, a kérdés továbbra is megválaszolhatatlan ép ésszel…

Múzeumok Éjszakája 2013 - Látogatás a Holokauszt Emlékközpontban

Ezer meg ezer név tükrében…
Múzeumok Éjszakája 2013 – Látogatás a Holokauszt Emlékközpontban

És ekkor következett a kitérő, mely együtt járt a már tradicionálisan elfogyasztott gyros-szal. Isteni volt! Egy óriás, telepakolt tálat kértem (fotó az olvasók megkímélése miatt nincs…), melynek elfogyasztása után úgy voltam, hogy “az ebéd, a vacsora és még a vasárnapi reggeli is megvolt”… Szerintem oda fogunk jövőre is visszatérni éjjeli munícióért…🙂 Ezt követően utunk a Deák térre vezetett, ahol először a felállított óriáskerék éjszakai látványában gyönyörködtünk, majd a megfelelő buszt megtalálva a Várba indultunk. És ekkor jött a hideg zuhany – szó szerint: a szakadó esőben tökéletesen eláztunk, de valahogy nem bántam. Amit viszont nagyon sajnáltam, hogy közös programunknak is itt szakadt vége. Egy órányi buszozás után a Népligetben vettünk búcsút egymástól, majd úgy döntöttem / döntöttünk Vargusszal, hogy visszatérünk a várba, és fotózgatunk. Szerencsére időközben az eső is elállt, és bár villámok továbbra is hevesen cikáztak az égen, egy kis fotózásra nem volt nehéz rávenni: előbb a Duna-parton, majd az Alagút tetejéről kattogtattunk egy párat (köszönet a fényképezőgépért a Dunaújvárosi Főiskola Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékének)… Végül eljött a háromnegyed három, így elindultunk a hazafelé vezető úton. Természetesen az ég másodszor sem kímélt meg minket, így a Várbazár előtt esőben sétálva ismét tökéletesen eláztunk, ami még talán jól is esett (minden értelemben)…

Múzeumok Éjszakája 2013

A Lánchíd a budai oldalról

Visszagondolva, így volt kerek ez az éjszaka, így esőstül mindenestül. Jó volt, és kár, hogy immár vége, de talán jövőre azzal is megoszthatom ezt az élményt, akire nagyon sokat gondoltam egész este, és aki – nagy szomorúságomra – idén kihagyta ezt nagyszerű estét…