Eurovíziós Dalfesztivál 2013: 1. nap: Két ország, két nyelv, ezernyi probléma és örömforrás

Már a címmel összefoglaltam az első Malmőben és Koppenhágában töltött napomat. Csak ne úgy kezdődött volna, mint ahogy az megtörtént…

Most reggel minden jól kezdődött, ténylegesen is: elértem a kiszemelt vonatot, a metrók is tökéletesen jöttek, a reptéri busszal sem volt probléma, és a repülőbe történő check-in-re sem kellett várnom. A feketeleves azonban ekkor érkezett: biztonsági vizsgálatnál szó szerint egy kilométeres sor várt, de valahol még reméltem, hogy nem lesz probléma a beszállással. Szokták mondani, hogy a remény hal meg utoljára, most meg is halt: egy teljes órát vizsgálták át az előttem lévőket és percre pontosan lekéstem a Budapest – München – Koppenhága útvonalam. Reggel kilenckor! Kezdődhetett az átfoglalási procedúra – aminek igencsak meg volt az esélye, hogy keddre nem sikerül más jártot választani -, de szerencsére megoldódott: némi készpénz és plusz átszálló idő beiktatásával 12:20 helyett 16:20-ra értem az áhított végállomásra, Koppenhágába (igaz, Frankfurt felől érkezve). Ezzel teljesen megváltozott a napi ütemtervem…🙂

A módosított útvonal első állomása: Frankfurt

A módosított útvonal első állomása: Frankfurt

Megvettem a hét nap alatt szükséges jegyeket, bérleteket – pontosabban csak megvettem volna, ugyanis az 5 napos Koppenhága-Malmö bérletet még véletlenül sem akarta kiadni a gép, de három-négy másik automatánál történt próbálkozás után – és Eurovíziós-önkéntes segítségével – meg sikerült szereznem… Ez volt az a pont, amikor a nyelvi kavalkádból hirtelen elegem lett: magyarul gondolkodom, angolul tudok beszélni, de dánul és svédül kell(ett volna) tudnom, hogy probléma nélkül megoldjam – rövid idő alatt – DE: túl vagyok ezeken az első megrázkódtatásokon is…

Délután hat óra után átcsalingáztam Svédországba, felvettem az akkreditációs kártyámat, csomagomat, majd egy picit körülnéztem a Press Centerben is. Az esti program: vissza Koppenhágába (kb. 10-13 perc vonattal), rendbe szedtem egy picit magam, majd pedig végignéztem az első elődöntőt, és bent voltam életem első Eurovíziós Sajtókonferenciáján is, ahol többek közt az alábbi képek is készültek, így relatíve szép, emlékezetes napot zártam…

Vélemény, hozzászólás?

