Az ötéves emléklapjára – Felelevenített zsánerek

Megint lemaradtam róla. Már az ötödikről. Az osztálytalálkozómról. Bánt. Nagyon bánt. De harmincnyolc-harminckilenc fokos lázzal nem tudtam más tenni, mint kifeküdni. Ezért még egyszer elmondom-leírom, mi történt velem 2008 óta.

“Ha össze kellene foglalni az eltelt időt, akkor egyetlen jelzőt tudnék mondani: gyönyörű volt. Nagyon sok élményem volt az elmúlt öt esztendő alatt, nagyon sok érdekes emberrel találkoztam. Mikor befejeztük a középsulit, a budapesti Szent György Média és Informatikai Szakközépiskola tanulója lettem, és 2010-ben Médiatechnológus-asszisztensként végeztem. Sok érdekességet tanultam, tapasztaltam, de az igazán értékes dolgokat ezután kaptam az élettől.

cropped-chateau-dscn05332.jpg

cropped-chateau-dscn0435.jpg

2010 szeptemberében kerültem a Dunaújvárosi Főiskolára, ahol a Televízióműsor-gyártó szakasszisztens szakot választottam. Igen, ez is egy OKJ-bizonyítványt adó képzés volt, de állítom, hogy ez volt az a lépés, ami elindított a megálmodott úton. A főiskola, pontosabban annak lazított üteme adott arra lehetőséget, hogy a tanulás mellett mással is foglalkozzak, így beléptem a főiskola televíziós munkaközösségébe, a DUFtv-be, és így lettem szerkesztő-riporter gyakornok, majd az év végére a „gyakornok” szó is eltűnt „pozícióm” megnevezésének végéről. Emellett persze egy kis szórakozásra is volt lehetőség, melyre én repülővel utaztam: rajongóként eljutottam az Eurovíziós Dalfesztiválra, amit akkor, 2011-ben Düsseldorfban rendeztek meg. Igen, nagy élmény volt nekem, mert ez volt életem első repülős utazása, ez volt az első saját külföldi utam. Igen, van olyan, hogy most is csak akkor hiszem el, hogy velem történt meg, ha a fényképekre vagy az asztalom felett csüngő akkreditációs kártyámra pillantok: kimondhatatlanul jó volt…

cropped-dscn0906.jpg

Aztán nem kellett több egy hónapnál, és egy újabb öröm ért: 2011 júniusában a Magyar Televízió Ma Reggel című műsorához kerültem mint szerkesztő-gyakornok. Úgy gondolom, erről az időszakról inkább beszéljnek a webnaplóm (faragopeter.wordpress.com) bejegyzései:

„Szerkesztő-gyakornok. Hivatalos megnevezés szerint ez vagyok a Magyar Televíziónál ezen a nyáron. [..] Az adásszerkesztési feladataim elvégzése mellett sok-sok olyan televíziós kollégámmal is megismerkedhettem az elmúlt hetekben, akit csupán a képernyőkről ismerhetünk. Ilyen volt például a Magyarország történetének műsorvezetője, Nagy György vagy éppen a Ma reggel hétvégi műsorvezetője, Süveges Gergő. Arra kellett rájönnöm, hogy a sok-sok probléma ellenére mindenki szeret ott dolgozni: nagyon közvetlen és segítőkész mindenki és nagyon jó a légkör is.” 

A karácsonyi időszak beköszöntével újabb és újabb feladatokat kaptam, és ezek folyamatosan erősítettek abban, hogy amit teszek, azt valószínűleg jól teszem…

De persze a főiskolában is ment az élet: tanulni kellett, a DUFtv-ben is tevékenykedtem igencsak termékenyen. 2011. december 6-án egy olyan csodát hoztunk létre, amelyre még nem volt példa a fősulin – ilyen formában: egy szépségversenyt hoztunk létre, televíziós formában. Igen, a képen Zola volt, Ő volt a zsűrink egyik tagja, én pedig a műsor rendező-szerkesztője! „Ez jó mulatság, férfimunka volt!” – ha úgy tetszik. Mindenki vért izzadt a végéig, de valami egészen mást, újat sikerült létrehoznunk. Tanáraimmal rájöttünk, hogy szervezésben, egy-egy csapat terelgetésében és összetartásában, műsorok rendezésében vagyok jó igazán.

Megszereztem a tvműsor-gyártó képesítésem, elmúlt az mtv-s gyakorlat tavaly szeptemberben (amit persze folytattam volna, ameddig csak bírtam volna, de fent másképp gondolták a szorgos gyakornokok életét odafent…). Minden esetre idén januárban jöttem rá, hogy most nem is ennek van itt az ideje. A főiskoláé van most itt, hiszen újra felvételiztem, és most Kommunikáció szakos vagyok ugyanott, Újvárosban. Újra rendezem a műsorokat, újra együtt készülődök ezekre a lelkes gólyákkal, akikkel az óriási korkülönbség ellenére jól megértjük egymást.

És elérkeztünk a mostani héthez, ami szintén sok mindent hozott az életemben: hétfő estétől a főiskolai televízió, a DUFtv felelős szerkesztőjévé / szerkesztőségvezetőjévé léphettem elő, szerdán pedig kiderült, hogy az országban elsőként, a DUE, azaz a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesületének és a Dunaújvárosi Főiskola újságírójaként – tehát nem rajongóként – utazhatok Malmőbe májusban, az Eurovíziós Dalfesztivál döntőire.
Zárásképp csak annyit mondhatok, hogy igaz, sokszor az élet nehéz helyzetbe hozott – és ez volt sokkal többször – de azért sikeres öt éven vagyok túl, úgy érzem. Nos?

 

Szép délutánt, további jó szórakozást, és jó munkát kívánva mindenkinek!
Volt osztálytársatoktól sok szeretettel:
Faragó Peti
2013. február 23.”

Vélemény, hozzászólás?

