Leltár miatt nyitva 2012 II.

Pontok. Nagyon-nagyon sok mondat, élmény, öröm… minden-minden végére: mostanra ez lett megírva abban a Nagy Könyvben, melyben egy újabb félévet próbálok fellapozni.

Amint megszereztem a képesítésem, talán érezni kezdtem, hogy nem lesz egyszerű az elkövetkezendő jó pár hónap. Megéreztem, hogy nem úgy sikerül a felvételi, ahogy én azt szerettem volna; távoznom kellett a tévéből is, és a főiskolai folytatás is egy kicsit – na jó, sokkal – ridegebben indult, mint ahogy képzeltem. Rengeteg dologba belebuktam mások hajthatatlansága, merevsége és – igen, kimondom  – hatalomvágya miatt, rengeteg dolgot illetően volt – sőt még van is – leküzdhetetlen hiányérzetem.  Sokakat hiányolok magam mellől és sokak maguk mellől engem is – biztosan tudom. Olyanokat hiányolok, akikkel jó volt nap mint nap találkozni, együtt lenni, tenni-venni, munkálkodni: létezni. És talán ezért lett minden oly borús, olyan kegyetlenül sötét…

De a felhők mögül néha elbújt a nap, akkor, mikor a leginkább szükség volt rá. A derűt azok az elsős KomMédiások hozták, akik első pillantásra túlontúl fiatalnak tűntek még nekem is, mégis idővel rájöttem, hogy bizony a kor nem minden: sokuk így lett barátom már az első hetek-hónapok után. És Ők azok, akik erőt adnak nekem küzdelemhez, az álmodozáshoz, a reménykedéshez. Mert nem lehet igaz, hogy a végzetekig csak a szenvedés jár… És ezért merek újra álmodni, tervezni – igaz, mostanra sokkalta óvatosabban, mint azelőtt.

Sok minden(ki)t átértékeltem, átgondoltam, és talán a kép is lassan tisztul… A hitem is vissza-visszatér… De még törékeny vagyok. Mégis tudom, hogy akik körülvesznek, segítenek az akadályok leküzdésében, az újjáépítésben és szilárdításban, mert most mindenkinek ez kell.

Nagy reményekkel, tervekkel indulok 2013-nak, nem titkolom. Már csupán pár nap, pár óra, pillanat, s minden a múlté, 2012-é…

Van, mi még ma is hiányzik…

Vélemény, hozzászólás?

