Bariton gyakornok a köztévénél – 9. rész

Már régóta volt esedékes, de az idejét még nem tudtam, mikor kezdjek neki. Pénteken viszont már a kellős középen találtam magam…

Beszédtechnikán voltam péntek délután. A Magyar Televízió beszédtanára egyórányi beszéltetés-beszélgetés után tökéletes jellemrajzot készített rólam mindössze annyi információból, hogy hogyan köszöntem Neki, milyen szakra járok és milyen szavakat használok…

Sokat lehet tanulni egyetlen ilyen órából is: megtanultam, hogy az a hang, amit nap-mint-nap használunk, az csupán egy felvett szerep-hang, ezért az igazi hangom előcsalogatásán már dolgozunk igen erőteljesen. Olyannyira, hogy két órányi koncentráció után a tanárnő látta rajtam a fáradtságot. Kimentem a mosdóba megmosni az arcom, és olyan karikásak voltak a szemeim, hogy saját magamtól ijedtem meg… Nem érdekel, meg fogom ezt is csinálni, mint mindent: a tanárnő szerint olyan bársonyos – ha minden igaz, akkor bariton – hangom lesz, amit mindenki irigyelni fog… Állok elébe, izgalmas utazás lesz!

Azoknak viszont van egy rossz hírem, akik a hírolvasói székbe vártak: egy közéleti műsor műsorvezetői székére nagyobb eséllyel pályázhatok – jelenleg -, ugyanis a beszédtanár meglátása alapján egy híradó borzalmait semmiképp sem tudnám elmondani érzelemmentesen. Szerintem egyértelmű, hogy már most jó helyen vagyok…

Vélemény, hozzászólás?

