Internet nélkül mit érek én… I.

Már második hete sikerül egy-egy “szabadnapot” lopni magamnak (és családomnak) azzal, hogy minden héten egy hétvégi napon nem használjuk a számítógépet. Első nekifutásnak nem volt egyszerű a dolog, de megérte…

Mióta a digitális világban éljük napjaink nagy hányadát – dolgozunk, szórakozunk -,  azóta sokszor elmegyünk az igazából értékes dolgok mellett. Erre jöttem rá a szombati napon, ugyanis sok olyan dolgot végeztem el aznap, amit jobb esetben is csak az utolsó – vagy az utolsó utáni –  pillanatban csináltam volna meg. Ráadásul egy ennél nagyobb előnyére is rátaláltam: aznap, mikor nem számítógépezek, sokkal jobban kipihenem magam az éjszaka alatt, mint általában, és következő nap nem vagyok annyira feszült és fáradt, mint általában szoktam lenni.

Ki kell mondani: internetfüggők lettünk az utóbbi évtizedben. Nem én, nem a testvéreim, hanem mindannyian, akik a modern technikát használjuk és már arra sem jut időnk, hogy egy könyvet alaposan végiggondolva olvassunk ki. És hiába mondjuk, hogy “én biztos, hogy nem esek ebbe a kategóriába, mert…”, az egyenlőségjel végén úgyis ez jön ki. Ezért mondtam azt: most vége, és szükségem – szükségünk – van egy internet-, Facebook- és számítógépmentes napra, amikor teljesen mást csinálunk – például társasjátékkal játszunk, filmezünk, olvasunk, beszélgetünk… És működik!…

Internet nélkül mit érek én… I.” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

