Sajnos menniük kellett – 3. rész

Mindenki értetlenül áll a csütörtökön történtek előtt…
Nem értjük, miért pont ők, miért pont tőlünk…

Gondolom mindenki hallott a közmédiában történő hatalmas létszámcsökkentésről. Borzalmas feszültség… és szomorúság… Mindenki izgatottan – nem, nem is jó szó ez: inkább idegesen várta az időpontot, amikor fény derült saját jövendőjére: menni vagy maradni – ez volt a kérdés…  és nem is ez volt az egyetlen…

Nem csupán munkatársakat veszítettünk és veszített minden szerkesztőség… És valószínűleg nem csak én vagyok ezzel úgy, hogy még nem hevertem ki ezt a megrázkódtatást… Úgy érzem, hogy a csütörtöki nap volt / lesz a gyakorlatom legrosszabb napja. Ahol vagyok, a Ma reggel szerkesztőségéből is sok kollégát kellett elengednünk. Van közöttük kiemelt szerkesztő, szerkesztő – és ha minden igaz, akkor még a képernyőseink közül is elmennek. Sokak szerint nem lehet így “érték(es)et közvetíteni”, sok név távozott a tévéktől és a rádiótól egyaránt…

Mindenkinek fájó pont marad ez: akiknek felmondtak, azért, akik maradtak és értékes embereket, munkás kezet vesztettek, azért. Hogy hogyan lesznek adások ősztől, és egyáltalán milyenek, azt még senki sem tudja…

És most jön a személyes szál: pont egy hónapja vagyok a tévénél, és szívszorító érzés volt nézni azt, hogy akik segítettek beilleszkedni ebbe az új közegbe és akiknek én segítettem a következő műsort összehozni, már nem lesznek mellettünk. Ma végig mentem az épületen hazafelé menet és sohasem tapasztalt csönd volt ebben az óriási épületben… nyomasztó csend…

Pedig már most borzalmasan hiányoznak… Még nekem is….

Néhány ismertebb név – és még sokak vannak -, akik a Magyar Televízióból távozni kényszerülnek:

Csorba Viktória – Híradó, riporter
Erdős Gábor – Kultúrház, főszerkesztő
Galambos Péter (Galamb) – Kultúrház
Gmoser Zoltán – Híradó, riporter
Kállai Lajos –  Ma Reggel, szerkesztő
Luigits Tamás – Az Este főszerkesztője
Mészáros Antónia – Az Este korábbi műsorvezetője
Novák András –  Hiradó, riporter
Rózsa Péter – Teadélután, műsorvezető
Siklós András – Híradós, műsorvezető
Winkler Nóra – Kultúrház, Szélesvászon – és a lista koránt sem teljes… Sajnos…

Néhány, ide vonatkozó cikk az internetes sajtóból:

  • Index.hu (folyamatosan frissülő hírfolyamok)

Beindult a fűnyíró a közmédiában

A Híradót is elérte a közszolgálati leépítés

  • Figyelőnet

Tokkal-vonóval rúgták ki a Kultúrházat

Sajnos menniük kellett – 3. rész” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

