Minden reggel Ma reggel, csütörtökön és pénteken velem – 1. rész

Közkívánatra úgy döntöttem, hogy ezúton beleavatok mindenkit, hogyan telnek napjaim a Magyar Televízió (továbbiakban mtv) egy nagyszerű, segítőkész és jó hangulatú szerkesztőségben: a Közéleti Főszerkesztőségen. Itt a szerkesztőség minden tagja a Ma reggel című műsor szerkesztésén dolgozik nap mint nap. Következzen az első hét – két nap – rövid krónikája.

Az első napom 9:30-kor kezdődött meg, de előtte a televízió modern és hatalmas épületében kellett megtalálnom a megfelelő szerkesztőségi szobát – a torkomban lévő gombóc pedig egyre csak nőtt és nőtt… Igazi szerkesztőségben még nem voltam, ezért volt néhány tévképzetem az ottani munkáról, de a csapattal való találkozás után minden ilyesféle kép eloszlott: a hangulat, amelybe csöppentem eloszlatta minden izgalmam. A műsor felelős szerkesztője (Horváth Szilárd) bemutatott a stáb többi tagjának, majd a gyártásvezető mondta el röviden a gyártás folyamatát, megmutatta, milyen rendszerben dolgoznak az MTVA-n (Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap) belül, ami bevallom: elsőre egy kicsit bonyolultnak tűnt, de állítólag megérthető sok használat után…  Papírügyek, majd visszatérve a szerkesztőségbe az értekezletbe tekintettem be: otthonvédelmi akcióterv, különvonatokkal a pünkösdi búcsúra Csíksomlyóba, szociális kártya a terítéken… És megkaptam a gyakorlaton az első feladataimat is: meg kell invitálnom egy politológust, valamint két vendéget a Határon Túrával kapcsolatban. “Jó napot kívánok! Faragó Péter György vagyok, a Magyar Televízió Ma reggel című műsorának szerkesztő-gyakornoka és…” Kicsit furcsán hangzott elsőre – és a kollégák szerint határozottnak – de nagyon jó érzés volt, hogy egy ilyen nagyszerű csapathoz tartozhatok, ha csak a gyakorlat idejére is. A telefonok után – egy csendesebb déli időszakban – az egyik kolléganő (Sánta Éva) megmutatta a televízió székházát: kimentünk a tetőteraszra, majd ezt követően a hírszerkesztőséget – egyenlőre csak kívülről -, a napi műsorok stúdióját, a sminkszobát, valamint a könyvtárat nézhettem meg. Nagyon nagy épület: végigszaladva is fél-háromnegyed óra volt a “túra”, bár – a kolléganő szerint – a Szabadság téri nagyobb és kuszább volt. Mikor kiléptem fél háromkor az épületből, éreztem, hogy felejthetetlen élmény és tapasztalat lesz ez a 140 óra…

Pénteken inkább külső szemlélőként vettem részt a munkálatokban: 7:30-ra beérve megnéztem a pénteki – élő! – műsor utolsó másfél óráját, de közben a műsor másik szerkesztőjével (Velkovics Vilmos) és aznapi műsorvezetőjével, Nika Györggyel is találkoztam a nyolc órás szünetben: kicsit más volt a műsorvezető és a vendégek helyéről végigpásztázni az óriási stúdiót… A műsor végét követően újra stábértekezlet 10:00-kor, majd egy-két újabb telefonos feladat. A nap végére beigazolódott az előző napi megállapításom: valóban szeretni fogom a televíziónál eltöltött csütörtököket és péntekeket…

Vélemény, hozzászólás?

