Eurovíziós Dalfesztivál 2011: 1. nap: Willkommen in Düsseldorf!

És müködik a repülés!

Reggel borzasztó fáradtan keltem, de éreztem, hogy életem egyik legjobb napja lesz – ha nem a legjobb. Egy snitt a Skycourt-ról, egy snitt benn a reptéren – becsekkolás után. Tökéletes. Egy kis nézelődés a Skycourt-on és a repülő máris indul. 9:30-kor szálltam fel és 11:20-kor érkeztem meg. Kettőt lehet tippelni, kivel utaztam egy gépen… Jó élmény volt a repülés első nekifutásra – annak ellenére, hogy leginkább arra hasonlított, amikor vért adtam ősszel: felszállásnál, leszállásnál a szédülés fogott el, de jótanács: ha ilyen van, dőlj hátra a széken, és minden a helyére kerül.🙂 Gyomortartalom-kiürítés – magyarul hányás – nem volt, szerencsére!🙂 Egy kis – szó szerint vett – szédelgés a düsseldorf-i váróban, majd nyakamba vettem a várost. És itt megszakadt egy pillanatra a szerencsesorozat. Először a dalverseny otthonának helyet adó Espirit Arena-ba mentem, ahol körülbelül fél óráig nem találták az akkreditációs kártyámat, ezért kissé felment bennem a pumpa, de szerencsére aztán kiderült, hogy elnézték a nevemet és rossz helyen volt a belépőm. Ezután megkerestem a szállásomat, ahol két éjszaka fogom álomra hajtani a fejem. Idilli kis ház; az érkezésemet a család nagymamája várta, természetesen az első óra a német nyelv keretén belül telt el, ugyanis a nagyi – ahogy ő mondta “Oma” – nem tud angolul. Nem baj, amikor beszélni szerettem volna vele, – itt a reklám helye – elővettem a Google fordítót és magyar-német konverzióval megoldottam a problémát. 14:20-kor ismét elindultam, de most az első próbára, ahol épp egy hajszálon múlott, hogy lekéstem a mi Wolf Katinkat, ugyanis rá kellett jönnöm, hogy nem ismerem még eléggé a helyi busz- és villamoshálózat menetrendjét, de szerencsésen odaértem, és természetesen rögzítettem egyes fellépők első finalista próbáit. Részletek várhatóan május utolsó hetében… A mai napot pedig egy pizzás vacsorával és a Jury Final megtekintésével zárom: ez az a próba, aminek az élő változatát megtekintheted élőben holnap az m1-en, illetve az interneten, a következő oldalon: http://www.eurovision.tv/esctv/future?program=24953.

És egy kis ajánló a holnapi napból: meglátogatom a Rheine Towert, illetve azt a fura épületet, aminek sajnos nem tudom a nevét, de szerintem jól néz ki…🙂 Várhatóan élő bejelentkezést is közzéteszek az oldalon, kb. 10.00 körül, de ez még nem szentírás a mai Jury Final miatt. Mindenki legyen jó otthon, a távoli Magyarországon. Holnap képek!

Vélemény, hozzászólás?

