És akkor mondja nekem valaki, hogy nem 21. századi emberek vagyunk…

Nem volt ma nálunk áram, víz és gáz sem. Öt óra erejéig…

Azon kaptam magam az áram nélkül eltelt második óra után, hogy unatkozok. Ez tartott egészen fél órát amikor el kezdtem fázni. Szerencsére főztem egy jó teát még az áramszünet előtt, így a hideggel még megbírkoztam. Következő kép: állok a könyvespolc előtt tetőtől talpig melegítőben, egy csésze forró teával a kezemben, nézem meredten a könyvespolcot, de még mindig a Facebook-ra és az újabb órarendi problémára gondolok. Alaposan, egyesével végigszemezve a polcon álló könyveket – némelyiken mondanom se kell a vastag porréteget találtam, de – választottam: A fák könyve. Visszagondolva a helyzet adta ellentétre (Számítógépezés és internetezés vs. A fák könyvre) furcsa választás volt, de már rég volt a kezembe: ezt a könyvet általános iskolai osztályfőnökömtől kaptam egy karácsonyra. És innentől már minden ment magától: a könyvet végig lapoztam, majd jöttek a fotók az általános iskolai éveimről. A nagy képnézegetésben az áram visszajött, újra meleg lett, és újra internethez ültem, hogy ezeket leírjam. És akkor mondja nekem valaki, hogy nem 21. századi emberek vagyunk…

Ha nem lett volna áram-, “víz- és gázszünet”, akkor talán még sokáig nem szedem elő a könyvet és a képeket. Engem is beszippantott az e-galaxis (Gutenberg-galaxis után szabadon), és így vagyunk ezzel több millióan a világon! Sűrübben kellenének ilyen áramszünetek, nem?

Vélemény, hozzászólás?

